حالت shaded در تری دی مکس

 

حالت Shaded در ورژن‌های جدید به Default Shading تغییر نام پیدا کرده است. در این قسمت قصد داریم تمامی حالت‌های نمایشی در تری‌دی‌مکس را آموزش دهیم.

 

 

 

Default Shading: آبجکت به شکل نرم نمایش داده می‌شود.

 

 

Facets: تمامی (Face)ها به‌صورت جدا، همراه با شکست و بدون گروه‌های هموارسازی نمایش داده می‌شود.

 

 

Bounding Box: فقط (Bounding Box) آبجکت‌ها را نمایش می‌دهد.

 

 

Flat Color: آبجکت به‌صورت تخت نمایش داده می‌شود.

 

 

Clay: آبجکت به‌صورت گل مجسمه‌سازی به نمایش در می‌آید.

 

 

Wireframe Override: آبجکت به شکل طوری نمایش داده می‌شود.

 

 

Edged Faces: در این حالت (Edge) آبجکت‌ها نمایش داده می‌شود. که قابلیت ترکیب با حالت‌های Default Shading، Facets، Flat Color، Clay را دارد. که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

 

نمایش سگمنت در تری دی مکس

 

نمایش سگمنت ها در تری دی مکس به دو روش قابل انجام می‌باشد.

 

1- نمایش سگمنت آبجکت انتخاب شده

 

ابتدا بر روی (Shading Viewport Label Menu) کلیک نمایید و گزینۀ (Per-View Preference) را انتخاب کنید.

 

 

از پنجرۀ باز شده تیک گزینۀ (Display Selected with Edged Faces) را فعال نمایید.

 

 

از این بعد، سگمنت آبجکت‌هایی که در حالت انتخاب هستند، نمایش داده می‌شود.

 

 

2- نمایش سگمنت تمامی آبجکت ها

 

ابتدار بروی (Shading Viewport Label Menu) کلیک نمایید. و گزینه (Edged Faces) انتخاب کنید.

 

 

Edged Faces: در این حالت (Edge) تمامی آبجکت ها نمایش داده می‌شود.

 

 

 

نمایش سگمنت در تری دی مکس

 

نمایش سگمنت ها در تری دی مکس به دو روش قابل انجام می‌باشد.

 

1- نمایش سگمنت آبجکت انتخاب شده

 

ابتدا بر روی (Shading Viewport Label Menu) کلیک نمایید و گزینۀ (Per-View Preference) را انتخاب کنید.